2013-2014 eğitim öğretim yılı ilkokul 3. sınıf 1. dönem 1. zümre toplantı tutanağını sayfanın sonundaki bağlantıdan indirebilirsiniz. 2013-2104 öğretim yılı 3. sınıf sene başı zümre toplantısı gündem maddelerini ve zümrede alınan kararlardan birkaçını aşağıda bulabilirsiniz.
Gündem Maddeleri
1-
Açılış ve gündem maddelerinin okunması
2-
Bir önceki yılın zümre öğretmenler kurulu
kararlarının okunup değerlendirilmesi
3- “1739
Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu’ndaki Milli Eğitimin Amaçları Ve İlkeleri
Bölümünün Okunması
4- Eğitim
öğretim programlarının incelenmesi
5- 2013
– 2014 Çalışma Takviminin Hazırlanması
6- İlköğretim Okulları Haftalık Ders
Saatleri Çizelgesinin incelenmesi
7-Serbest Etkinlikler Dersi İçerik Ve Saatinin görüşülmesi
8-Ünitelendirilmiş Yıllık
Planlar,Günlük Ders Planları,
İşleniş Süreleri.
9- Değişen
İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin İncelenmesi
10.İlköğretim Kurumlarının öğretim
programları ile ders kitaplarında yer alması gereken “Atatürkçülük” konularının
kabulüne yönelik 2504 sayılı Tebliğler Dergisinin incelenmesi ve Atatürkçülük
konularının planda gösterilmesi.
11-Derslerde
Uygulanacak Yöntem Ve Teknikler
12-Okuma durumlarının ölçülmesi.
13-Sınıfta Kutlanacak Belirli Gün ve
Haftalar.
14-2013-2014 Öğretim yılında kullanılacak yardımcı ders
araç ve gereçleri ile kitaplar.
15-Temizlik ve Sınıf Düzeni.
16-Öğrencilerin çevre özellikleri, sağlığı
ve beslenmeleri
17-Okul-öğretmen-veli ilişkileri.
18-Öğrencilerin okuma alışkanlığı kazanması
için yapılacak çalışmalar, sınıf kitaplığının oluşturulması.
19-Uygulamalarda karşılaşılan güçlükler
20-Öğretim metotlarının tespiti ve dersi
derste öğretme ilkesinin esas olarak alınması.
21-Davranış bozuklukları ve uyum sorununun
ortadan kaldırılması için gerekli tedbirlerin alınması
22-Tebliğler dergisinin ve teknolojik
gelişmelerin takip edilerek derslere yönelik gelişmelerin izlenmesi.
23-Ölçme ve değerlendirme ve Proje ve
Performans görevlerinin görüşülmesi
24-Öğrencilerin okula devam durumları
25-Öğrencilerin okul ve diğer öğrencilerle
ilişkilerinin iyi yönde gelişmesi için gerekli tedbirlerin alınması
26-Öğrenci kılık- kıyafetleri
27-Yıl İçinde yapılacak gezilerin
planlanması
28-Dilek ve temenniler
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
1. AÇILIŞ VE GÜNDEM MADDELERİNİN OKUNMASI
………………… İlkokulu
3. Sınıf Zümre Öğretmenler Kurulu, İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’nin 95.
Maddesi gereğince, yukarıda yeri, zamanı ve saati belirtilmiş olan toplantıyı
yapmak üzere Okul Müdür Yardımcısı …………….. başkanlığında toplandı. Zümre
gündemi okundu.
2. BİR ÖNCEKİ
YILIN ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU KARARININ OKUNUP
DEĞERLENDİRİLMESİ
……………………, bir önceki yılın zümre Öğretmenler Kurulu
kararlarını okudu. Alınan kararlar kısaca değerlendirildi. Öğretim yılı dahilinde zümre
kararlarının uygulanışıyla ilgili herhangi bir sorun yaşanmadığı ortak görüş
olarak söylendi. ………………………, planların yapılışı ve derslerin işlenilmesi
sırasında ve yaptırılacak çalışmalarda, tüm derslerin temalar arasında bağlantı
sağlanacak şekilde uygulanması ve planlanmasının önemini belirtti.
3.MİLLİ EĞİTİMİN
AMAÇLARI VE İLKELERİ BÖLÜMÜNÜN OKUNMASI:
“1739 Sayılı
Milli Eğitim Temel Kanunu”ndaki genel
amaçlar (2.mad.), özel amaçlar (3.mad.) ve temel ilkeler (4.maddeden 17.maddeye
kadar) ……………………………… tarafından okundu. 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel
Kanunu”ndaki Genel Amaçlar, İlköğretimin
Amaçları ve Temel İlkeler eğitim-öğretim sürecinde göz önünde tutulması
belirtildi.
4. EĞİTİM-ÖĞRETİM PROGRAMLARININ İNCELENMESİ:
Türk Milli Eğitiminin amaçları ………………….
tarafından okundu. Yapılacak çalışmaların bu amaçlar doğrultusunda gerçekleştirilmesi kararı alındı. ………………….,
Zümre öğretmenler kurulu toplantılarının İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’ne
göre “Her öğretim yılının başında, ortasında ve sonunda ve ihtiyaç duyuldukça
toplanır.” ifadesinden hareketle toplantıların sadece dönem başlarında değil
ihtiyaç oldukça yapılması gerektiğini belirtti.
Ünitelendirilmiş Yıllık
Planların yapılmasında bilgisayar, internet vb teknolojilerden
yararlanılabileceği ancak program çerçevesinde kalınılacağı, planlar yapılırken
çevre şartları, öğrenci seviyelerinin dikkate alınması gerektiği, 2104, 2212,
2433 sayılı tebliğler dergilerinin incelenmesi, 2484 sayılı tebliğler
dergisinde yer alan Hayat Bilgisi tema sürelerinin alınması, amaç ve davranışların
öğrenciye kavratılması gerektiği Zümre Başkanı tarafından söylendi. Derslerin işlenişi sırasında anlatım,
soru-cevap, deney, gözlem, inceleme, bireysel ve birlikte çalışma, tümevarım,
tümdengelim, gösterip yaptırma, rol yapma, araştırma, gezi gibi yöntem ve
tekniklerden yararlanmanın yanında çağdaş öğretim metotlarından olan beyin
fırtınası, kubaşık öğrenme gibi yöntemlerinde derslerin işlenişi sırasında
uygulanmasının faydalı olacağı söylendi.
5. 2013-201 EĞİTİM
ÖĞRETİM YILI ÇALIŞMA TAKVİMİNİN İNCELENMESİ:
2013-
2014 eğitim öğretim yılı çalışma takvimi incelendi. Buna göre;
1. Dönem : 90 iş günü/18
Hafta
2. Dönem : 90 iş günü/18
Hafta
Toplam :180 iş günü/36 hafta
6.TTK’NUN İLKÖĞRETİM OKULLARI HAFTALIK
DERS SAATLERİ ÇİZELGESİNİN İNCELENMESİ:
TTK’nun 20.07.2010 tarih ve 75 sayılı kararıyla kabul edilen
İÖO Haftalık Ders Saatleri Çizelgesi incelendi. Türkçe dersi ders saatinin
12’den 11 saate, Hayat Bilgisi ders saatinin 5’ten 4 saate indirildiği belirtildi.
Serbest etkinlikler saatinde, okul ve çevrenin şartları ile öğrencilerin
bireysel özellikleri ve ihtiyaçları dikkate alınarak; Sosyal, kültürel ve
eğitici faaliyet olarak; folklor, müsamere, konser, müzik, monolog, diyalog,
grup tartışmaları, güzel konuşma-yazma, kitap okuma, dinleme, sergi düzenleme,
gezi-gözlem, inceleme, bilmece, bulmaca, atışma, sayışma, şarkı ve türkü
söyleme, soru sorma, cevap verme, duygu ve düşüncelerini ifade etme, oyun, film
izleme, bahçe etkinlikleri, bitki ve
hayvan yetiştirme vb. etkinlikler uygulanacağı belirtildi.
7.SERBEST
ETKİNLİKLER İÇERİK VE SAATİ
2013-2014 eğitim –öğretim yılında yapılan değişikliklerle müfredata
yeni konulan Serbest Etkinlikler dersinin uygulanmasında hangi etkinliklerin
seçilip uygulanacağı, okul ve çevrenin şartları ile öğrencilerin bireysel
özellikleri ve ihtiyaçları dikkate alınarak; haftalık ders çizelgesi
incelenerek;
·
Şarkı ve türkü söyleme
·
Güzel konuşma-yazma
·
Kitap okuma
·
Bilmece bulmaca
·
Sayışma
·
Oyun
·
Film izleme
·
Duygu ve düşüncelerini ifade etme
·
Film izleme
Etkinlikleri, serbest etkilik
olarak seçilip, belirlenmiştir.
Yine TTK’nun ilgili kararının
10.maddesine göre;”Bu dersin saatleri ayrı ayrı veya blok olarak farklı
günlerde uygulanabileceği gibi gerektiğinde tamamı bir gün içinde de
uygulanabilecektir”maddesi gereğince Serbest Etkinlikler Dersinin 2+2+1 saat
olarak uygulanacağında görüş birliğine
varıldı. Buna göre Haftalık Ders Programı:
8.ÜNİTELENDİRİLMİŞ
YILLIK PLANLAR,GÜNLÜK DERS PLANLARI,İŞLENİŞ SÜRELERİ
Ünitelendirilmiş
yıllık planlar öğretmen kılavuz kitapları ve iş takvimi incelenerek
hazırlanacak ve uygulanacaktır. Ünitelendirilmiş yıllık planlar ve işleniş
süreleri aşağıya çıkarılmıştır.
2013-2014 İLKOKUL 3. SINIF 1. DÖNEM 1. ZÜMRE TOPLANTI TUTANAĞI
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder