DERS VE ÇALIŞMA KİTABI CEVAPLARI

17 Temmuz 2013 Çarşamba

2013-2014 9. Sınıf Türk Edebiyatı Yıllık Planı

2013-2014 9. Sınıf Türk Edebiyatı Yıllık Planı
2013-2014 öğretim yılına ait excelde hazırlanmış kullanışlı ve sayfa sayısı azaltılmış 9. sınıf Türk Edebiyatı yıllık planı. Aşağıya 9. sınıf Türk Edebiyat yıllık planının ilk iki sayfası örnek olarak eklenmiştir. Burada tablo ve yazılarda kaymalar görülebilir.
………………………………………………………….. LİSESİ
2013- 2014 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 9. SINIF " TÜRK EDEBİYATI" DERSİ ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK DERS PLANIDIR.     
ÜNİTE:I  GÜZEL SANATLAR VE EDEBİYAT
HAFTA GÜN SAAT KONULAR ÖĞRENCİLERİN KAZANACAĞI HEDEF VE DAVRANIŞLAR YÖNTEM VE TEKNİKLER ARAÇ VE GEREÇLER DEĞERLENDİRME
III. HAFTA 16-20
Eylül 2013
1
2
1. Güzel Sanatlarda Edebiyatın Yeri *** Ders müfredatı ve dersin işlenişi hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi.
1. Bilim ile güzel sanatların farklılığını  belirler.
2. İnsan etkinliklerinin güzel sanatlar içindeki yerini belirler.
3. Güzel sanatların hangi ölçütlere göre sınıflandığını belirler.
9. Sınıf Dil ve Anlatım ders kitabı,kompozisyon yardımcı kitapları, sözlükler,yazım kılavuzu, atasözleri ve Deyimler Sözlüğü,işlenen konularla ilgili metinlerin yer aldığı bütün kaynaklar,edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler, internet, gazete ve dergiler, dil bilgisi kitapları, YGS ve LYS soruları. Okuma, dinleme, anlama ve anladıklarınını yazılı ve sözlü olarak anlatma çalışmaları, problem çözme, tartışma, açıklama, canlandırma, yeniden yapılandırma, beyin fırtınası. 2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılı Başlangıcı: 16 Eylül 2013 Pazartesi
IV. HAFTA 23-27
Eylül 2013
3 1. Güzel Sanatlarda Edebiyatın Yeri 4. Güzel sanat eserlerinin özelliklerini açıklar.
5. Güzel sanatların insan hayatındaki yerini ve önemini belirler.
6. Sanat ve sanatçı ilişkisini örneklerle açıklar.
 
HAFTA GÜN SAAT KONULAR ÖĞRENCİLERİN KAZANACAĞI HEDEF VE DAVRANIŞLAR DEĞERLENDİRME
I.
HAFTA
30 Eylül -
4 Ekim 2013
3 1. Güzel Sanatlarda Edebiyatın Yeri 7. Her düzeydeki öğretici ve fayda sağlayan eserlerle sanat eserlerini birbirinden ayırır.
8. Edebiyatın güzel sanatlar içerisindeki yerini açıklar.
9. Edebiyatın dille gerçekleştirilen güzel sanat etkinliği olduğunu metinlerden örnekler vererek açıklar.
 
II.
HAFTA
7 - 11
Ekim 2013
3 2. Edebiyatın Bilimlerle İlişkisi 1. Edebiyatın insanı konu alan diğer bilim dallarıyla ilişkisini belirler. Kurban Bayramı:      15-18 Ekim
III. HAFTA 21 - 25
Ekim 2013
3 3. Dilin İnsan ve Toplum Hayatındaki Yeri ve Önemi 1. İnsanın, her türlü birikimini dil aracılığıyla sonraki kuşaklara aktardığını örneklerle açıklar.
2. Aynı dili konuşan insan topluluklarının ortak kültür değerlerini paylaştıklarını açıklayan örnekler verir.
3. Dilin kültür taşıyıcısı rolünü belirler.
 
IV. HAFTA 28 Ekim
1 Kasım
2013
2 3. Dilin İnsan ve Toplum Hayatındaki Yeri ve Önemi 4. Dilin, kültür alanının oluşumundaki rolü ve değerini örneklerle açıklar.
5. Dilin bireysel kullanımda kazandığı özellikleri belirler.
6. Dilin günlük kullanımıyla bilim, felsefe ve edebiyat eserlerindeki kullanım farklılıklarını sebepleriyle açıklar.
7. Dilin farklı olarak kullanıldığı metinleri karşılaştırır.
Cumhuriyet Bayramı: 29 Ekim 2013 Salı
           

ÜNİTE:II DİLLERİN SINIFLANDIRILMASI VE TÜRKÇENİN DÜNYA DİLLERİ ARASINDAKİ YERİ
HAFTA GÜN SAAT KONULAR ÖĞRENCİLERİN KAZANACAĞI HEDEF VE DAVRANIŞLAR YÖNTEM VE TEKNİKLER ARAÇ VE GEREÇLER DEĞERLENDİRME
I.
HAFTA
4 - 8
Kasım
2013
3 4. Metin 1. Metnin iletişim aracı olduğunu örneklerle açıklar.
2. Metni meydana getiren unsurları belirler, bu unsurların birbirine nasıl bağlandığını açıklar.                                                                                                            3. Metnin anlamının bağlamla ilişkisini örneklerle açıklar.
4. Metinleri gruplandırır.
9. Sınıf Dil ve Anlatım ders kitabı,kompozisyon yardımcı kitapları, sözlükler,yazım kılavuzu, atasözleri ve Deyimler Sözlüğü,işlenen konularla ilgili metinlerin yer aldığı bütün kaynaklar,edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler, internet, gazete ve dergiler, dil bilgisi kitapları, YGS ve LYS soruları. Okuma, dinleme, anlama ve anladıklarınını yazılı ve sözlü olarak anlatma çalışmaları, problem çözme, tartışma, açıklama, canlandırma, yeniden yapılandırma, beyin fırtınası. Atatürk’ü Anma Günü: 10 Kasım 2013 Pazar
II.
HAFTA
11 - 15
Kasım
2013
3 5. Edebî Metin 1. Edebî  metinlerin  varlık  nedenlerini açıklar. 2. Edebî  metinlerin  kurmaca  olduğunu örnekler vererek açıklar. 3. Edebî  metnin  gerçeklikle  ilişkisini örneklerle açıklar.
4. Edebî  metnin  tikelde  tümeli  temsil ettiğini örneklerle açıklar. 5. Edebî  metnin  özel  bir  iletişim  aracı olduğunu  fark  eder,  edebî  metni  diğer iletişim araçlarıyla karşılaştırır.
Öğretmenler Günü: 24 Kasım 2013 Pazar
III. HAFTA 18 - 24
Kasım
2013
3 5. Edebî Metin 6. Edebî  metnin  bir  sistem  olduğunu örneklerle açıklar. 7. Her  edebî  metnin  bir  tema  etrafında oluştuğunu örneklerle açıklar. 8. Edebî  metinlerde  dilin  hangi  işlevde kullanıldığını açıklar. 9. Edebî  metnin  yan  anlam  değeri bakımından zengin olduğunu açıklar. 18-24 Kasım haftası 1. Dönem 1. Yazılı Yoklama Sınavı yapılacaktır.
IV. HAFTA 25 - 29
Kasım
2013
3 5. Edebî Metin 10. Edebî  metnin  her  okunduğunda  yeni anlamlar kazandığını açıklar. 11. Edebî  metinde  anlamın  bağlamla ilişkisini açıklar.  12. Edebî  metnin  kendinden  önce  ve sonra  yazılan  metinlerle  ilişkisini açıklar. 13. Edebî  metnin  oluşmasına  sebep  olan temel ifade tarzlarını belirler. 14. Edebî metnin organik bir birlik olduğunu örneklerle açıklar. 15. Edebî  metnin,  yazıldığı  dönemle ilişkisini açıklar.  
ÜNİTE: II  COŞKU VE HEYECANI DİLE GETİREN METİNLER    (ŞİİR)
HAFTA GÜN SAAT KONULAR ÖĞRENCİLERİN KAZANACAĞI HEDEF VE DAVRANIŞLAR YÖNTEM VE TEKNİKLER ARAÇ VE GEREÇLER DEĞERLENDİRME
I.
HAFTA
2 - 6
Aralık
2013
3 1. Şiir İnceleme Yöntemi 1. İncelediği şiirden hareketle şiirin oluşmasına imkân sağlayan zihniyeti belirler.
2. Şiirde  yapının  nasıl  oluştuğunu belirler. 3. Şiirin yapısını çözümler.
4. Şiirin temasını belirler. 5. Şiirde, temanın hangi yönden ele alındığını sorgular.
9. Sınıf Dil ve Anlatım ders kitabı,kompozisyon yardımcı kitapları, sözlükler,yazım kılavuzu, atasözleri ve Deyimler Sözlüğü,işlenen konularla ilgili metinlerin yer aldığı bütün kaynaklar,edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler, internet, gazete ve dergiler, dil bilgisi kitapları, YGS ve LYS soruları. Okuma, dinleme, anlama ve anladıklarınını yazılı ve sözlü olarak anlatma çalışmaları, problem çözme, tartışma, açıklama, canlandırma, yeniden yapılandırma, beyin fırtınası.  
II.
HAFTA
9 - 13
Aralık
2013
3 1. Şiir İnceleme Yöntemi 6. Şiirin  yazıldığı  dönemle  temayı ilişkilendirir. 7. Temanın şairle ilişkisini açıklar.
8. Şiir dilinin özelliklerini açıklar.
 
III. HAFTA 16 - 20
Aralık
2013
3 1. Şiir İnceleme Yöntemi 9. Şiirde  imgenin  doğuş nedenlerini açıklar. 10. Şiirde  imgenin  kullanılma nedenlerini sorgular. 11. Söz  sanatlarının  şiirdeki  işlevini sorgular. 12. Şiir  dilinde  çağrışım  ve  duygu değerinin önemini açıklar. 1. Dönem 2. Yazılı
IV. HAFTA 23 - 27
Aralık
2013
3 1. Şiir İnceleme Yöntemi 13. Çeşitli  dönemlere  ait  şiirleri  şiir dili bakımından karşılaştırır. 14. Şiirde  ahengin,  hangi  ögelerle sağlandığını belirler. 15. Her  dönemin  kendine  özgü  bir ses  ve ritim anlayışı  olduğunu fark eder. 16. Şiirde ahengin söyleyicinin ruhi durumuna  ve  tavrına  göre düzenlendiği  hususunda örnekler verir.  
..
2013-2014 9. Sınıf Türk Edebiyatı Yıllık Planı İNDİR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder