2013-2014 öğretim yılına ait excelde hazırlanmış kullanışlı ve sayfa sayısı azaltılmış 9. sınıf Türk Edebiyatı yıllık planı. Aşağıya 9. sınıf Türk Edebiyat yıllık planının ilk iki sayfası örnek olarak eklenmiştir. Burada tablo ve yazılarda kaymalar görülebilir.
………………………………………………………….. LİSESİ 2013- 2014 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 9. SINIF " TÜRK EDEBİYATI" DERSİ ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK DERS PLANIDIR. |
|||||||
ÜNİTE:I | GÜZEL SANATLAR VE EDEBİYAT | ||||||
HAFTA | GÜN | SAAT | KONULAR | ÖĞRENCİLERİN KAZANACAĞI HEDEF VE DAVRANIŞLAR | YÖNTEM VE TEKNİKLER | ARAÇ VE GEREÇLER | DEĞERLENDİRME |
III. HAFTA |
16-20 Eylül 2013 |
1 2 |
1. Güzel Sanatlarda Edebiyatın Yeri |
*** Ders müfredatı ve dersin işlenişi hakkında öğrencilerin
bilgilendirilmesi. 1. Bilim ile güzel sanatların farklılığını belirler. 2. İnsan etkinliklerinin güzel sanatlar içindeki yerini belirler. 3. Güzel sanatların hangi ölçütlere göre sınıflandığını belirler. |
9. Sınıf Dil ve Anlatım ders kitabı,kompozisyon yardımcı kitapları, sözlükler,yazım kılavuzu, atasözleri ve Deyimler Sözlüğü,işlenen konularla ilgili metinlerin yer aldığı bütün kaynaklar,edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler, internet, gazete ve dergiler, dil bilgisi kitapları, YGS ve LYS soruları. | Okuma, dinleme, anlama ve anladıklarınını yazılı ve sözlü olarak anlatma çalışmaları, problem çözme, tartışma, açıklama, canlandırma, yeniden yapılandırma, beyin fırtınası. | 2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılı Başlangıcı: 16 Eylül 2013 Pazartesi |
IV. HAFTA |
23-27 Eylül 2013 |
3 | 1. Güzel Sanatlarda Edebiyatın Yeri |
4. Güzel sanat eserlerinin özelliklerini açıklar. 5. Güzel sanatların insan hayatındaki yerini ve önemini belirler. 6. Sanat ve sanatçı ilişkisini örneklerle açıklar. |
|||
HAFTA | GÜN | SAAT | KONULAR | ÖĞRENCİLERİN KAZANACAĞI HEDEF VE DAVRANIŞLAR | DEĞERLENDİRME | ||
I. HAFTA |
30 Eylül - 4 Ekim 2013 |
3 | 1. Güzel Sanatlarda Edebiyatın Yeri |
7. Her düzeydeki öğretici ve fayda sağlayan eserlerle sanat eserlerini
birbirinden ayırır. 8. Edebiyatın güzel sanatlar içerisindeki yerini açıklar. 9. Edebiyatın dille gerçekleştirilen güzel sanat etkinliği olduğunu metinlerden örnekler vererek açıklar. |
|||
II. HAFTA |
7 - 11 Ekim 2013 |
3 | 2. Edebiyatın Bilimlerle İlişkisi | 1. Edebiyatın insanı konu alan diğer bilim dallarıyla ilişkisini belirler. | Kurban Bayramı: 15-18 Ekim | ||
III. HAFTA |
21 - 25 Ekim 2013 |
3 | 3. Dilin İnsan ve Toplum Hayatındaki Yeri ve Önemi |
1. İnsanın, her türlü birikimini dil aracılığıyla sonraki kuşaklara
aktardığını örneklerle açıklar. 2. Aynı dili konuşan insan topluluklarının ortak kültür değerlerini paylaştıklarını açıklayan örnekler verir. 3. Dilin kültür taşıyıcısı rolünü belirler. |
|||
IV. HAFTA |
28 Ekim 1 Kasım 2013 |
2 | 3. Dilin İnsan ve Toplum Hayatındaki Yeri ve Önemi |
4. Dilin, kültür alanının oluşumundaki rolü ve değerini örneklerle
açıklar. 5. Dilin bireysel kullanımda kazandığı özellikleri belirler. 6. Dilin günlük kullanımıyla bilim, felsefe ve edebiyat eserlerindeki kullanım farklılıklarını sebepleriyle açıklar. 7. Dilin farklı olarak kullanıldığı metinleri karşılaştırır. |
Cumhuriyet Bayramı: 29 Ekim 2013 Salı | ||
ÜNİTE:II | DİLLERİN SINIFLANDIRILMASI VE TÜRKÇENİN DÜNYA DİLLERİ ARASINDAKİ YERİ | ||||||
HAFTA | GÜN | SAAT | KONULAR | ÖĞRENCİLERİN KAZANACAĞI HEDEF VE DAVRANIŞLAR | YÖNTEM VE TEKNİKLER | ARAÇ VE GEREÇLER | DEĞERLENDİRME |
I. HAFTA |
4 - 8 Kasım 2013 |
3 | 4. Metin |
1. Metnin iletişim aracı olduğunu örneklerle açıklar. 2. Metni meydana getiren unsurları belirler, bu unsurların birbirine nasıl bağlandığını açıklar. 3. Metnin anlamının bağlamla ilişkisini örneklerle açıklar. 4. Metinleri gruplandırır. |
9. Sınıf Dil ve Anlatım ders kitabı,kompozisyon yardımcı kitapları, sözlükler,yazım kılavuzu, atasözleri ve Deyimler Sözlüğü,işlenen konularla ilgili metinlerin yer aldığı bütün kaynaklar,edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler, internet, gazete ve dergiler, dil bilgisi kitapları, YGS ve LYS soruları. | Okuma, dinleme, anlama ve anladıklarınını yazılı ve sözlü olarak anlatma çalışmaları, problem çözme, tartışma, açıklama, canlandırma, yeniden yapılandırma, beyin fırtınası. | Atatürk’ü Anma Günü: 10 Kasım 2013 Pazar |
II. HAFTA |
11 - 15 Kasım 2013 |
3 | 5. Edebî Metin |
1. Edebî metinlerin varlık nedenlerini açıklar. 2. Edebî metinlerin
kurmaca olduğunu örnekler vererek açıklar. 3. Edebî metnin
gerçeklikle ilişkisini örneklerle açıklar. 4. Edebî metnin tikelde tümeli temsil ettiğini örneklerle açıklar. 5. Edebî metnin özel bir iletişim aracı olduğunu fark eder, edebî metni diğer iletişim araçlarıyla karşılaştırır. |
Öğretmenler Günü: 24 Kasım 2013 Pazar | ||
III. HAFTA |
18 - 24 Kasım 2013 |
3 | 5. Edebî Metin | 6. Edebî metnin bir sistem olduğunu örneklerle açıklar. 7. Her edebî metnin bir tema etrafında oluştuğunu örneklerle açıklar. 8. Edebî metinlerde dilin hangi işlevde kullanıldığını açıklar. 9. Edebî metnin yan anlam değeri bakımından zengin olduğunu açıklar. | 18-24 Kasım haftası 1. Dönem 1. Yazılı Yoklama Sınavı yapılacaktır. | ||
IV. HAFTA |
25 - 29 Kasım 2013 |
3 | 5. Edebî Metin | 10. Edebî metnin her okunduğunda yeni anlamlar kazandığını açıklar. 11. Edebî metinde anlamın bağlamla ilişkisini açıklar. 12. Edebî metnin kendinden önce ve sonra yazılan metinlerle ilişkisini açıklar. 13. Edebî metnin oluşmasına sebep olan temel ifade tarzlarını belirler. 14. Edebî metnin organik bir birlik olduğunu örneklerle açıklar. 15. Edebî metnin, yazıldığı dönemle ilişkisini açıklar. | |||
ÜNİTE: II | COŞKU VE HEYECANI DİLE GETİREN METİNLER (ŞİİR) | ||||||
HAFTA | GÜN | SAAT | KONULAR | ÖĞRENCİLERİN KAZANACAĞI HEDEF VE DAVRANIŞLAR | YÖNTEM VE TEKNİKLER | ARAÇ VE GEREÇLER | DEĞERLENDİRME |
I. HAFTA |
2 - 6 Aralık 2013 |
3 | 1. Şiir İnceleme Yöntemi |
1. İncelediği şiirden hareketle şiirin oluşmasına imkân sağlayan
zihniyeti belirler. 2. Şiirde yapının nasıl oluştuğunu belirler. 3. Şiirin yapısını çözümler. 4. Şiirin temasını belirler. 5. Şiirde, temanın hangi yönden ele alındığını sorgular. |
9. Sınıf Dil ve Anlatım ders kitabı,kompozisyon yardımcı kitapları, sözlükler,yazım kılavuzu, atasözleri ve Deyimler Sözlüğü,işlenen konularla ilgili metinlerin yer aldığı bütün kaynaklar,edebiyat tarihi kitapları, ansiklopediler, internet, gazete ve dergiler, dil bilgisi kitapları, YGS ve LYS soruları. | Okuma, dinleme, anlama ve anladıklarınını yazılı ve sözlü olarak anlatma çalışmaları, problem çözme, tartışma, açıklama, canlandırma, yeniden yapılandırma, beyin fırtınası. | |
II. HAFTA |
9 - 13 Aralık 2013 |
3 | 1. Şiir İnceleme Yöntemi |
6. Şiirin yazıldığı dönemle temayı ilişkilendirir. 7. Temanın şairle
ilişkisini açıklar. 8. Şiir dilinin özelliklerini açıklar. |
|||
III. HAFTA |
16 - 20 Aralık 2013 |
3 | 1. Şiir İnceleme Yöntemi | 9. Şiirde imgenin doğuş nedenlerini açıklar. 10. Şiirde imgenin kullanılma nedenlerini sorgular. 11. Söz sanatlarının şiirdeki işlevini sorgular. 12. Şiir dilinde çağrışım ve duygu değerinin önemini açıklar. | 1. Dönem 2. Yazılı | ||
IV. HAFTA |
23 - 27 Aralık 2013 |
3 | 1. Şiir İnceleme Yöntemi | 13. Çeşitli dönemlere ait şiirleri şiir dili bakımından karşılaştırır. 14. Şiirde ahengin, hangi ögelerle sağlandığını belirler. 15. Her dönemin kendine özgü bir ses ve ritim anlayışı olduğunu fark eder. 16. Şiirde ahengin söyleyicinin ruhi durumuna ve tavrına göre düzenlendiği hususunda örnekler verir. |
2013-2014 9. Sınıf Türk Edebiyatı Yıllık Planı İNDİR
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder