2013-2014 eğitim öğretim yılı ilkokul 1. sınıf 1. dönem 1. zümre toplantı tutanağını sayfanın sonundaki bağlantıdan indirebilirsiniz. 2013-2104 öğretim yılı 1. sınıf sene başı zümre toplantısı gündem maddelerini ve zümrede alınan kararlardan birkaçını aşağıda bulabilirsiniz.
GÜNDEM MADDELERİ
1 - Saygı Duruşu
ve İstiklal Marşı
2 - Bir önceki
(2011 / 2012) öğretim yılında diğer öğretmenlerin yaptığı
1. dönem zümre öğretmenler
kurulu
tutanağının incelenmesi ve değerlendirilmesi.
3 -
Ünitelendirilmiş yıllık planlar ve günlük planların düzenlenmesi ve Atatürkçülük konularının derslere
aktarılması.
4 - 2013- 2014 iş takviminin incelenerek, temalara ayrılacak
sürelerinin belirlenmesi.
5 - Derslerin işlenişinde takip edilecek metot ve tekniklerin tespiti.
6 - Proje ve
performans görevleri
7 - Öğrenci
Başarısını Arttırıcı Çalışmalar
8 - Eğitim – Öğretimde
Yararlanılacak Ders Araç ve Gereçleri
9 - Serbest Etkinlik Çalışmaları
10 - Zümre ve veli toplantı
tarihlerinin belirlenmesi
11 - Sınıf ve okul temizliği ve Beslenme
12 - Dilek ve
Temenniler
U Y
G U N D U R
…………………………
OKUL
MÜDÜRÜ
……………………. İLKOKULU
1. SINIFLAR
1. ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU
TOPLANTI
TUTANAĞI
TOPLANTI TARİHİ : ……… / 09 / 2013
TOPLANTI YERİ : Öğretmenler
Odası
KATILANLAR:
GÜNDEM MADDELERİ
1 - Saygı Duruşu
ve İstiklal Marşı
2 - Bir önceki
(2011 / 2012) öğretim yılında diğer öğretmenlerin yaptığı
1. dönem zümre öğretmenler
kurulu
tutanağının incelenmesi ve değerlendirilmesi.
3 -
Ünitelendirilmiş yıllık planlar ve günlük planların düzenlenmesi ve Atatürkçülük konularının derslere
aktarılması.
4 - 2013- 2014 iş takviminin incelenerek, temalara ayrılacak
sürelerinin belirlenmesi.
5 - Derslerin işlenişinde takip edilecek metot ve tekniklerin tespiti.
6 - Proje ve
performans görevleri
7 -.Öğrenci
Başarısını Arttırıcı Çalışmalar
8 - Eğitim – Öğretimde
Yararlanılacak Ders Araç ve Gereçleri
9 - Serbest Etkinlik Çalışmaları
10 - Zümre ve veli toplantı
tarihlerinin belirlenmesi
11 - Sınıf ve okul temizliği ve Beslenme
12 - Dilek ve
Temenniler
GÜNDEMİN
GÖRÜŞÜLMESİ
1 - Saygı Duruşu ve İstiklal Marşının ardından Müdür Yardımcısı ………………… tarafından açılış konuşması yapıldı. Yeni
öğretim yılıyla ilgili temenniler dile getirildi. ………………., söz
alarak Zümre öğretmenler
kurulu toplantılarının İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’nin 95. maddesi gereği “
Her öğretim yılının başında, ortasında ve sonunda ve ihtiyaç duyuldukça toplanır.” ifadesinden hareketle
toplanıldığını belirtti. Ünitelendirilmiş yıllık planların birlikte hazırlanarak, bir örneğinin
okul idaresine verilmesi
gerektiğini söyledi. Bakanlık
tarafından verilen öğretmen
kılavuz kitaplarının “
Açıklamalar ” bölümünün
tüm öğretmenler tarafından
mutlaka okunması , uygulamalarda karşılıklı
fikir alış – verişi yapılması
gerektiğini belirtti.
2 - Bir önceki (2011 / 2012) öğretim yılında
diğer öğretmenlerin yaptığı
1. dönem zümre öğretmenler
kurulu tutanağının incelendi ve başarılı bir şekilde
uygulandığı ortak olarak ifade edildi.
3 - Ünitelendirilmiş yıllık planlar ve günlük planların
düzenlenmesi ile ilgili olarak ; yıllık ve günlük planların müfredat incelenerek hazırlanmasına ve kılavuz kitabı
olmayan dersler ve serbest zaman
etkinliklerinde planlamanın birlikte yapılmasına karar verildi.
………………….. tarafından
ünite sürelerinin her ders için ayrı ayrı belirlenip,
planlamalara yansıtılması, zümrenin
koordineli olarak çalışması
gerektiği vurgulanarak, her üniteyi
birlikte ve zamanında
bitirmeye çalışmamız gerektiği,
ünitelerin işlenişi süresince de
bilgi alışverişi yapmamız
gerektiği söylendi.
Atatürkçülük konularının 23.06.2004 tarih ve 113 sayılı T.T.K.
kararına uygun bir
şekilde işlenmesi kararlaştırıldı. Atatürkçülük konularının
incelenerek yıllık planlara
uygun olacak şekilde
dağıtılarak
yerleştirilmesinin önemli olduğu Müdür Yardımcısı …………………… tarafından
söylendi. Bu amaçla Talim ve Terbiye Kurulunun internet
sitesindeki güncel
Atatürkçülük konularının ünitelendirilmiş yıllık planlarda
yer verilmesi gerektiğini
belirtti.
4 - 2013 - 2014 eğitim öğretim yılı çalışma takvimi incelendi.
Buna göre :
1. Dönem :
2. Dönem :
Toplam : iş
günü olduğu görüldü.
2013
- 2014 eğitim - öğretim yılında 1.
sınıflarda işlenecek tema ismi, süresi ve iş günleri , ise aşağıdaki
şekliyle belirlendi.
5 - Derslerin işlenişinde takip edilecek metot ve tekniklerin tespiti gündem
maddesi görüşülürken ;
………………… , Türkçe dersi için parça seçilirken, Matematik
dersinin işlenilmesi sırasında çözülecek problemlerin seçiminde, Resim-İş dersinin işlenilmesi sırasında yaptırılacak olan
çalışmalarda, Müzik dersinin işlenilmesi sırasında yaptırılacak olan çalışmalarda Hayat Bilgisi dersinin ve tüm derslerin
temalar arasında bağlantı sağlanacak şekilde uygulanması ve planlanmasının önemini belirtti. Öğrenci başarısını
artırmak için zümre
içinde işbirliği yapılmasını , karşılıklı görüş
alış – verişi yapılmasını ,
grup çalışmalarına ağırlık
verilmesi gerektiğini söyledi.
……………………K , bütün
dersleri işlerken “
Belirli Gün ve Haftalar ” dan da faydalanmak gerektiğini herhangi bir belirli
gün ve haftanın işlenilmesinin, sabah törenden sonra
görevlendirilmiş öğretmen ve öğrencilerimizin yaptıkları etkinliklerin sona ermesi ile sınırlı kalmaması
gerektiğini belirtti. Gerek Hayat Bilgisi dersinde gerekse diğer derslerde işlenilmekte olan hafta ile ilgili
çalışmalara yer verilmesini
söyledi.
……………………… ,
derslerin işlenişi sırasında; anlatım, soru-cevap, deney, gözlem,
inceleme, bireysel ve birlikte çalışma,
tümevarım tümdengelim,
gösterip yaptırma, rol yapma,
araştırma, gezi gibi yöntem
ve tekniklerden zaten faydalandığımızı, ayrıca “ Çağdaş Öğretim Yöntemleri ” olan
“ Beyin Fırtınası , Kubaşık Öğrenme , Altı Şapkalı Düşünme Tekniği ”
gibi yöntemlerin de derslerin işlenişi esnasında uygulanmasının faydalı olacağını düşündüğünü söyledi.
…………………….,
derslerin işlenişi sırasında klasik
öğretim metot ve tekniklerinin
dışında, “ Çağdaş Öğretim Yöntemleri ” olan “
Beyin Fırtınası, Kubaşık Öğrenme,
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği ” gibi
yöntemlerden de faydalanılmasına
gerek olduğunu söyledi. Her derste
farklı öğretim yöntemleri
izlenmesi gerektiğini ,
uygulanan “ Ses Temelli Cümle Yöntemi ” nin drama , canlandırma gibi
öğretim yöntemleri kullanılarak çeşitlendirilmesi gerektirdiğini belirtti.
…………….., öğrencilerin bitişik el yazısını güzel, kurallı ve
düzenli yazmaları için okulun ilk günlerinde gerekli özenin gösterilmesi
gerektiğini, yazı tahtalarını çizgilerinin ayarlanması, kullanılan yöntem ve
tekniklerde gösteri, soru - yanıt, eğitsel oyunlar, grup çalışması metotlarına
sıklıkla yer verilmesi gerektiğini belirtti.
6 - Zümre olarak verilecek proje ve performans ödevleri verilirken
:
Ø Her öğrenciye istediği dersten en
az bir proje, her dersten her öğrenciye her dönem için en az bir performans
ödevi verilmesine
Ø Öğrencinin seviyesine ve
gelişimine uygun olmasına
Ø Proje görevlerinin 2.dönem verilmesine ve zümrelerin gerekli
gördüğü takdirde ekleme ve ya çıkarma
yapmasına karar verildi.
PERFORMANS GÖREVİ
DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ
1 - Konu ile ilgili araç gereçlerin kuralına uygun kullanımı (10 puan)
2 - Konu ile ilgili araştırma yapılması (10 puan)
3 - Ödev konusu ile ilgili temel kavramları anlama ve anlatma (20 puan)
4 - Çalışmayı kendi başına hazırlama (15 puan)
5 - Çalışmanın düzeni,temizliği ve görünümü. (15 puan)
6 - Yazı güzelliği (10 puan)
7 - Çalışmanın konuyu yansıtması (10 puan)
8 - Çalışmanın zamanında teslimi (10 puan)
1 - Konu ile ilgili araç gereçlerin kuralına uygun kullanımı (10 puan)
2 - Konu ile ilgili araştırma yapılması (10 puan)
3 - Ödev konusu ile ilgili temel kavramları anlama ve anlatma (20 puan)
4 - Çalışmayı kendi başına hazırlama (15 puan)
5 - Çalışmanın düzeni,temizliği ve görünümü. (15 puan)
6 - Yazı güzelliği (10 puan)
7 - Çalışmanın konuyu yansıtması (10 puan)
8 - Çalışmanın zamanında teslimi (10 puan)
2013-2014 1.SINIF SENE BAŞI ZÜMRE TOPLANTI TUTANAĞI
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder