24 Ağustos 2013 Cumartesi

2013-2014 1. Sınıf Sene Başı Zümresi (İlkokul)

 2013-2014 1. Sınıf Sene Başı Zümresi (İlkokul)

2013-2014 eğitim öğretim yılı ilkokul 1. sınıf 1. dönem 1. zümre toplantı tutanağını sayfanın sonundaki bağlantıdan indirebilirsiniz. 2013-2104 öğretim yılı 1. sınıf sene başı zümre toplantısı gündem maddelerini ve zümrede alınan kararlardan birkaçını aşağıda bulabilirsiniz.



GÜNDEM  MADDELERİ
1 - Saygı  Duruşu  ve  İstiklal  Marşı
2 - Bir önceki (2011 / 2012) öğretim yılında  diğer  öğretmenlerin   yaptığı  1. dönem zümre öğretmenler kurulu
      tutanağının incelenmesi ve değerlendirilmesi.
3 - Ünitelendirilmiş yıllık planlar ve günlük planların düzenlenmesi ve   Atatürkçülük konularının derslere
      aktarılması.
4 - 2013- 2014  iş takviminin incelenerek, temalara ayrılacak sürelerinin belirlenmesi.
5 - Derslerin işlenişinde takip edilecek metot ve tekniklerin tespiti.
6 - Proje  ve  performans görevleri
7 - Öğrenci Başarısını Arttırıcı Çalışmalar
8 - Eğitim – Öğretimde Yararlanılacak Ders Araç ve Gereçleri
9 - Serbest Etkinlik Çalışmaları
10 - Zümre ve veli toplantı tarihlerinin belirlenmesi 
11 - Sınıf ve okul temizliği ve Beslenme
12 - Dilek ve Temenniler       

 

U Y G U N D U R


 
…………………………
OKUL MÜDÜRÜ


 
…………………….  İLKOKULU
1. SINIFLAR  1. ZÜMRE  ÖĞRETMENLER  KURULU
TOPLANTI   TUTANAĞI

TOPLANTI  TARİHİ                     : ……… / 09 / 2013
TOPLANTI YERİ                          : Öğretmenler Odası
KATILANLAR:


GÜNDEM  MADDELERİ
1 - Saygı  Duruşu  ve  İstiklal  Marşı
2 - Bir önceki (2011 / 2012) öğretim yılında  diğer  öğretmenlerin   yaptığı  1. dönem zümre öğretmenler kurulu
      tutanağının incelenmesi ve değerlendirilmesi.
3 - Ünitelendirilmiş yıllık planlar ve günlük planların düzenlenmesi ve   Atatürkçülük konularının derslere
      aktarılması.
4 - 2013- 2014  iş takviminin incelenerek, temalara ayrılacak sürelerinin belirlenmesi.
5 - Derslerin işlenişinde takip edilecek metot ve tekniklerin tespiti.
6 - Proje ve performans görevleri
7 -.Öğrenci Başarısını Arttırıcı Çalışmalar
8 - Eğitim – Öğretimde Yararlanılacak Ders Araç ve Gereçleri
9 - Serbest Etkinlik Çalışmaları
10 - Zümre ve veli toplantı tarihlerinin belirlenmesi 
11 - Sınıf ve okul temizliği ve Beslenme
12 - Dilek ve Temenniler       
GÜNDEMİN  GÖRÜŞÜLMESİ
1 - Saygı Duruşu ve İstiklal Marşının ardından Müdür Yardımcısı …………………  tarafından açılış konuşması yapıldı. Yeni öğretim yılıyla ilgili temenniler dile getirildi. ……………….,  söz  alarak Zümre öğretmenler kurulu toplantılarının İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’nin 95. maddesi gereği  Her öğretim yılının başında, ortasında ve sonunda ve ihtiyaç duyuldukça toplanır.  ifadesinden hareketle toplanıldığını belirtti. Ünitelendirilmiş  yıllık  planların  birlikte  hazırlanarak, bir  örneğinin  okul  idaresine  verilmesi  gerektiğini söyledi. Bakanlık  tarafından  verilen  öğretmen  kılavuz  kitaplarının  Açıklamalar   bölümünün  tüm  öğretmenler  tarafından  mutlaka  okunması  , uygulamalarda  karşılıklı  fikir  alış – verişi  yapılması  gerektiğini  belirtti.

2 - Bir önceki (2011 / 2012) öğretim yılında  diğer  öğretmenlerin   yaptığı  1. dönem zümre öğretmenler kurulu tutanağının incelendi ve başarılı bir şekilde uygulandığı ortak olarak ifade edildi.

3 - Ünitelendirilmiş yıllık planlar ve günlük planların düzenlenmesi ile ilgili olarak ; yıllık ve günlük planların müfredat  incelenerek hazırlanmasına ve kılavuz kitabı olmayan dersler  ve serbest zaman etkinliklerinde planlamanın birlikte yapılmasına karar verildi.
        …………………..  tarafından  ünite  sürelerinin  her ders için ayrı ayrı belirlenip, planlamalara  yansıtılması, zümrenin koordineli  olarak  çalışması  gerektiği  vurgulanarak, her  üniteyi  birlikte  ve  zamanında  bitirmeye  çalışmamız gerektiği, ünitelerin  işlenişi  süresince de  bilgi  alışverişi  yapmamız  gerektiği  söylendi. Atatürkçülük  konularının 23.06.2004  tarih ve 113 sayılı  T.T.K.  kararına  uygun  bir  şekilde  işlenmesi  kararlaştırıldı. Atatürkçülük  konularının  incelenerek  yıllık  planlara  uygun  olacak  şekilde  dağıtılarak  yerleştirilmesinin  önemli  olduğu  Müdür  Yardımcısı ……………………  tarafından  söylendi. Bu amaçla Talim  ve  Terbiye Kurulunun  internet  sitesindeki  güncel Atatürkçülük  konularının  ünitelendirilmiş yıllık  planlarda  yer  verilmesi  gerektiğini  belirtti.

4 - 2013 - 2014 eğitim öğretim yılı çalışma takvimi incelendi. Buna göre :
                     1. Dönem    :
                     2. Dönem    :
                      Toplam      :  iş günü olduğu görüldü.
2013 - 2014  eğitim - öğretim yılında 1. sınıflarda işlenecek  tema  ismi, süresi ve iş günleri , ise  aşağıdaki  şekliyle  belirlendi.

5 - Derslerin işlenişinde takip edilecek metot ve tekniklerin tespiti gündem maddesi  görüşülürken ;
………………… , Türkçe dersi için parça seçilirken, Matematik dersinin işlenilmesi sırasında çözülecek problemlerin seçiminde, Resim-İş dersinin işlenilmesi sırasında yaptırılacak olan çalışmalarda, Müzik dersinin işlenilmesi sırasında yaptırılacak olan çalışmalarda  Hayat Bilgisi dersinin ve tüm derslerin temalar arasında bağlantı sağlanacak şekilde uygulanması ve planlanmasının önemini belirtti. Öğrenci  başarısını  artırmak  için  zümre  içinde  işbirliği  yapılmasını , karşılıklı  görüş  alış – verişi  yapılmasını , grup  çalışmalarına  ağırlık  verilmesi  gerektiğini  söyledi.
……………………K , bütün  dersleri işlerken “ Belirli Gün ve Haftalar ” dan da faydalanmak gerektiğini herhangi bir belirli gün ve haftanın işlenilmesinin, sabah törenden sonra görevlendirilmiş öğretmen ve öğrencilerimizin yaptıkları etkinliklerin sona ermesi ile sınırlı kalmaması gerektiğini belirtti. Gerek Hayat Bilgisi dersinde gerekse diğer derslerde işlenilmekte olan hafta ile ilgili çalışmalara yer verilmesini söyledi.
        ……………………… , derslerin işlenişi sırasında; anlatım, soru-cevap, deney, gözlem, inceleme, bireysel ve birlikte çalışma, tümevarım tümdengelim, gösterip yaptırma, rol yapma, araştırma, gezi   gibi yöntem ve tekniklerden zaten faydalandığımızı, ayrıca “ Çağdaş Öğretim Yöntemleri ”  olan “ Beyin Fırtınası , Kubaşık Öğrenme , Altı Şapkalışünme Tekniği ” gibi yöntemlerin de derslerin işlenişi esnasında uygulanmasının faydalı olacağınışündüğünü söyledi.
        ……………………., derslerin işlenişi sırasında klasik öğretim metot ve tekniklerinin dışında, Çağdaş Öğretim Yöntemleri   olan Beyin  Fırtınası, Kubaşık Öğrenme, Altı Şapkalışünme Tekniği gibi yöntemlerden de faydalanılmasına  gerek  olduğunu  söyledi. Her  derste  farklı  öğretim  yöntemleri  izlenmesi  gerektiğini , uygulanan  Ses Temelli Cümle  Yöntemi nin drama , canlandırma  gibi  öğretim  yöntemleri  kullanılarak çeşitlendirilmesi gerektirdiğini  belirtti.
…………….., öğrencilerin bitişik el yazısını güzel, kurallı ve düzenli yazmaları için okulun ilk günlerinde gerekli özenin gösterilmesi gerektiğini, yazı tahtalarını çizgilerinin ayarlanması, kullanılan yöntem ve tekniklerde gösteri, soru - yanıt, eğitsel oyunlar, grup çalışması metotlarına sıklıkla yer verilmesi gerektiğini belirtti.

6 - Zümre olarak verilecek proje ve performans ödevleri verilirken :
Ø  Her öğrenciye istediği dersten en az bir proje, her dersten her öğrenciye her dönem için en az bir performans ödevi verilmesine
Ø  Öğrencinin seviyesine ve gelişimine uygun olmasına
Ø  Proje görevlerinin  2.dönem verilmesine ve zümrelerin gerekli gördüğü takdirde ekleme ve ya çıkarma
 yapmasına karar verildi.
                             
   PERFORMANS  GÖREVİ  DEĞERLENDİRME  KRİTERLERİ
1 - Konu ile ilgili araç gereçlerin kuralına uygun kullanımı  (10 puan)
2 - Konu ile ilgili araştırma yapılması (10 puan)
3 - Ödev konusu ile ilgili temel kavramları anlama ve anlatma (20 puan)
4 - Çalışmayı kendi başına hazırlama  (15 puan)
5 - Çalışmanın düzeni,temizliği ve görünümü.  (15 puan)
6 - Yazı güzelliği (10 puan)
7 - Çalışmanın konuyu yansıtması (10 puan)
8 - Çalışmanın zamanında teslimi (10 puan)


2013-2014 1.SINIF SENE BAŞI ZÜMRE TOPLANTI TUTANAĞI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder