8 Aralık 2015 Salı

11. Sınıf Dil ve Anlatım Ders Kitabı Cevapları Tutku Yayınları Sayfa 85


11. sınıf dil ve anlatım ders kitabı cevapları 85. sayfa Tutku yayınları (Sohbet türü)

1. Okuduğunuz metinlerin yazılış amacının neler olabileceğini belirtiniz.
Metnin yazılış amacı kişisel düşünce ve deneyimleri aktarmaktır.


2. Okuduğunuz metinleri göz önünde bulundurarak yazarın okuyucusuyla âdeta konuşurmuş gibi samimi bir tavırla ve düşüncelerini aktarırken ayrıntıya yer vermeyen bir üslupla eserini oluşturduğunu söyleyebilir misiniz?  Metinlerin ilk üç paragrafından örnekler vererek açıklayınız.
Evet. Yazarın, okuyucuyla konuşuyormuş gibi samimi bir anlatımı görülüyor.

3. “Canım Kitap” ve “Eşref Saat” adlı metinlerden hareketle sohbette çoğunlukla kullanılan anlatım türlerinin neler olduğunu söyleyiniz.

Açıklayıcı anlatım ve kanıtlayıcı anlatım biçimleri görülüyor.

4. Sınıfa getirdiğiniz sohbet yazılarından birini okuyunuz.

5. Okuduğunuz sohbet türünde metinlerin ortak özelliklerini, sohbet türüyle ilgili yaptığınız araştırmadan da yararlanarak maddeler hâlinde defterinize yazınız.

Sohbet türünde metinlerin ortak özellikleri

1.Herkesi ilgilendiren konular seçilir.
2. Düşünsel plânla yazılır.
3. Devrik cümlelere fazlaca yer verilir.
4. Yazar, okuyucuyla konuşuyormuş tarzda yazar.
5. İçten, samimi bir anlatımı vardır.
6. Yazar anlattıklarının doğruluğuna, okuyucusu ile olan bağına güvenmeli, anlattıklarını günlük konuşma havasıyla, fakat mantık çerçevesinden ayrılmadan anlatabilmelidir.
7. Kolay okunabilir bir üslup yakalayabilmelidir.
8  Sohbette amaç, okuyucuyu konu üzerinde düşünmeye davet etmektir.
9. Yazar sohbet türünde genellikle kişisel düşüncelerini anlatır, sohbet türünde öznel bir anlatım görülür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder