1. Matematikte bugün
kullanılan ondalık sayı sistemini, sıfırı bulan, logaritmayı sistemleştiren,
integral hesaplarından bahseden müslüman bilim adamı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Zerkali B)
Ebu Kâmil Şuca C) İbn Heysem
D) Harezmi E)
Ali Kuşçu
Din de bilim de insan içindir ve insanın
anlam arayışına verilmiş iki farklı cevaptır. Bilim deney ve gözlem yoluyla
bilgiye ulaşma çabasındandır. Denenemeyen veya gözlenemeyen şeyler bilimin
konusu olamaz. Geliştikçe bilimin önceden geçerli doğruları da değişmektedir.
Dinin konusu ise çoğu zaman denenemeyen, gözlenemeyen ama değişmeyen
doğrulardır. Din gerçeğe ulaşma yolu olarak akıl, sezgi ve vahyi de esas alır. Dinin
asıl kaynağı vahiydir.
2. Yukarıdaki parçadan aşağıdakilerden hangisine ulaşılamaz?
A) Din bilgi kaynağı vahiydir
B)
Din ve Bilim insanın anlam arayışından doğmuştur
C)
Bilimin ve dinin yöntemleri farklıdır
D)
Bilimin doğruları ile dinin doğruları örtüşmemektedir
E) Din de Bilim de insan odaklıdır.
3. Aşağıdaki
ayet veya hadislerden hangisi insanı düşünmeye ve öğrenmeye teşvik eden
sözlerden değildir.
A)
Hala aklınızı kullanmıyor musunuz
B)
Kim iyi iş yaparsa faydası kendinedir, kim de kötülük
yaparsa zararı yine kendinedir
C)
Bilmiyorsanız, bilenlere sorunuz
D)
Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu
E)
İlim Mümin’in yitiğidir, onu nerede bulursa alır
4. Din hakkındaki bir problemin çözümüne
ilişkin başvuru kaynakları arasında aşağıdakilerden hangisi yer almaz?
A) Kuran-ı Kerim
B) Kendi görüşümüz
C) Din Âlimlerinin
görüşleri
D) Peygamberimizin uygulaması
E) Bir kısım örf ve
adet
5. Aşağıdakilerden hangisi bir yönüyle diğerlerinden
farklıdır.
A) Taberi B)
Fahreddin Razi
C) Zemahşeri D)
Nesefi
E) Elmalılı M. Hamdi
Yazır
2. Orta Çağ Katolik
kilisesi İncil’in eksik bıraktığı yerlerde söz sahibi olmuş hatta bazı bilimsel
konularda kendini otorite ilan etmiştir. Aksi yöndeki bilimsel çabaları ise tüm
gücüyle bastırmaya çalışmış, böylece bilimle çatışır duruma gelmiştir. Aşağıdakilerden hangisi buradaki bilim-din
uyuşmazlığının nedenlerinden biri değildir?
A)
Din’de bağnazlığın ortaya çıkması
B)
Bilimin yaklaşım tarzı
C)
Dinin hakikat temelinden uzak olması
D)
Din adamlarının inancı sömürü aracı olarak kullanması
E)
Kilisenin otoritesini kaybetmemek istemesi
6. Aşağıdakilerden ayetlerden hangisi aynı zamanda bilimin
konusuna girmez?
A)
Sen dağları görürsün de, yerinde durur sanırsın. Oysa
onlar bulutun yürümesi gibi yürümektedirler
B)
İki denizi birbirine kavuşmak üzere salıvermiştir.
Aralarında bir engel vardır, birbirine geçip karışmazlar.
C)
Önce belli belirsiz et yaptık, eti kemik yaptık, sonra
kemiğe et giydirdik. Onu üç karanlık içinde yarattık
D)
Biz göğü ''büyük bir kudretle'' bina ettik ve şüphesiz
biz onu genişleticiyiz."
E)
Bilin ki dünya hayatı ancak bir oyun, eğlence, bir süs,
aranızda bir övünme ve daha çok mal ve evlât sahibi olma isteğinden ibarettir
7. Allah'ın varlığını, birliğini, İslâm inanç esaslarını
delilleriyle savunan ilim dalına ne ad verilir?
A) Tecvit B)
Tefsir C) Kelam
D) Hadis E)
Fıkıh
8. Aşağıdaki isimlerden hangisi bir mezhep kurucusu değildir?
A) Gazali B) Maturidi C) Eş’ari
D) Ebu Hanife E) İmam-ı Şafii
Din gerçeğe göklerden tutulan bir ışık,
Bilim ise aynı gerçeğe yerden bir bakıştır. Işık doğru kaynaktan geldiği, bakış
doğru açıdan olduğu sürece gerçekte buluşmamaları için hiçbir neden yoktur.
8. Yukarıdaki metinden aşağıdakilerden hangisi çıkarılamaz?
A) Din gerçeğe ışık
tutabilmek için doğru kaynaktan beslenmelidir.
B) Bilim doğru bakış
açısıyla gerçeğe ulaşabilir
C) İnanmakla bilmek
aynı şeydir
D) Din ve bilim gerçeğe
yönelen iki farklı metottur
E) Din yobazlıktan,
bilim ise ideolojilerden uzak durarak gerçeğe ulaşabilir.
9. 832 yılında Bağdat’ta
kurulan, geniş çaplı tercüme faaliyeti yapan, İslam Tarihinde ortaya çıkan ilk önemli eğitim kurumu aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Suffe B) Mescid-i Nebevî
C) Enderun D)
Beytu-l Hikme
E) Nizamiye
Medreseleri
10. Aşağıdakilerden hangisi Osmanlı dönemindeki
medreselerden değildir?
A) İznik M. B) Sahn-ı Seman M.
C) Nizamü-l Mülk M. D)
Manastır
E) M. Süleymaniye
M.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder