T.C MİLLİ EĞİTİM
BAKANLIĞI
...........................................
LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ
2013-2014 EĞİTİM
VE ÖĞRETİM YILI FELSEFE GRUBU DERSLERİ SENE BAŞI ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ TOPLANTISI
TUTANAĞIDIR.
TOPLANTI TARİHİ :......./09/2013
TOPLANTI SAATİ : .................
TOPLANTI YERİ: ...................
TOPLANTI NO:1
TOPLANTIYA KATILANLAR:
GÜNDEM MADDELERİ:
1-Açılış ve yoklama.
2-1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunundan, Türk Milli
Eğitiminin genel amaçlarının okunması
3-Bir önceki (2011-2012 Eğitim Öğretim Yılı) Zümre
öğretmen kararlarının okunup,gözden geçirilmesi
4-T.T.K.' nca 14.12.2009 tarih ve 235 sayılı Kararı ile
kabul edilen “Felsefe Dersi Öğretim
Programı”nın ,14.12.2009 tarih ve 237 sayılı karar ile
kabul edilen “Sosyoloji Dersi Öğretim Programı”ve 14.12.2009 tarih ve 239
sayılı karar ile kabul edilen “Psikoloji Dersi Öğretim Programı” nın
değerlendirilmesi ve programlar hakkında görüşülmesi
5- Ders Müfredatının gözden geçirilerek yıllık
planların buna göre yapılması.
6- Atatürk ilke ve inkılaplarının işlenmesi ve plana
yerleştirilmesi.
7- Ders işlenişinde uygulanacak yöntem ve teknikler.
8-Diğer zümre öğretmenleri ile işbirliği.
9-Ölçme ve değerlendirmede dikkat edilmesi gereken
hususlar.
10- Sınıf içi ve sınıflar arası farklılıkların değerlendirilmesi.
11-Öğrenci başarısını artırıcı yöntemler.
12-Ödev konularının belirlenmesi, verilmesi, yapılışı,
toplanması.
13-Kaynak ve yardımcı ders kitapları.
14-Öğrenci-veli iş birliği.
15-Dilek ve Temenniler
16-Kapanış.
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ VE ALINAN KARARLAR:
1-AÇILIŞ VE YOKLAMA:
Zümre Başkanı: .............................
2013-2014 Eğitim ve Öğretim yılı Sene Başı
Zümresinin tüm öğretmen ve öğrenciler için başarılı bir şekilde geçmesi
dileğinde bulunarak toplantıyı açtı. Toplantıda Felsefe
Öğretmenleri....................................................................................................................
hazır bulundu.
2-TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN GENEL AMAÇLARI:
Felsefe Öğretmeni:
...................................................
1739, 2125 sayılı Tebliğler Dergisi doğrultusunda Türk
Milli Eğitimin genel amaçları ve zümre toplantısına ilişkin yönetmeliği okudu.
Türk Milli Eğitiminin genel amacı; Türk Milletinin bütün
fertlerini;
1. Atatürk ilke ve inkılaplarına ve anayasada ifadesi
bulunan Atatürk milliyetçiliğine bağlı, Türk Milletinin ahlaki,
manevi ve kültürünü seven ve daima yüceltmeye çalışan
,insan haklarına ve anayasanın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan
,demokratik,laik ve sosyal bir hukuk devleti olan T.C.’ne karşı görev ve
sorumluluklarını bilen yurttaşlar yetiştirmek.
2. Beden ,zihin,ahlak, ruh ve duygu bakımından dengeli ve
sağlıklı bir kişiliğe ve karaktere , hür ve bilimsel düşünme gücüne sahip insan
haklarına saygılı ,topluma karşı sorumluluk duyan yaratıcı kişiler olarak
yetiştirmektir.
Felsefe Dersinin Genel Amaçları;
1. Felsefenin alanı ve temel problemleriyle ilgili bilgi
edinme
2. Felsefi sorgulama becerisi kazanma
3. Felsefi bakış açısı edinme
4. Sorgulama tutumu takınmaları
5. Tartışma kültürü geliştirme
Sosyoloji Dersinin Genel Amaçları;
1. Sosyolojinin konusunu kavrama.
2. Toplum yapısını ve işleyişini kavrama.
3.Kültür kavramını açıklama
4. Toplumsal değişmeyi kavrama.
Psikoloji Dersinin Genel Amaçları;
1.Psikolojinin konusunu kavrayabilme
2.Pozitif bilimin ne olduğunu öğrenme,bilimsel düşünmeyi
tanıma.
3.Bireysel farklılıkların doğal olduğunu anlayabilme.
4.Ruh sağlığının ne anlama geldiğini bilebilme.
5.Ruh sağlığını korumanın önemini kavrayabilme.
Zümre Başkanı: .............................
Bu amaçla Felsefe dersinin genel amaçları olarak
öğrencilerin Atatürk İlke ve inkılapları ve Türk Milli eğitiminin genel
amaçları doğrultusunda bir nesil yetiştirmek felsefe dersinde öğrencilere
farklı bilgi dallarının ve düşünce anlayışının varlığını göstermek ve bilimsel
düşünce ile yaratıcı ve yapıcı hoşgörülü bir zihniyet geliştirmek ve ayrıca
öğrenciye perspektifli pragmatik bir bakış açısı kazandırılarak olay ve
olaylara bu gözle bakmalarını sağlamak genel amacımız olmalıdır.
3-2012-2013 ZÜMRE KARARLARININ OKUNUP
DEĞERLENDİRİLMESİ:
Felsefe Öğretmeni:
..........................................
Bir önceki yıl alınan zümre öğretmenleri toplantı
kararlarını okudu.Bu toplantıda alınan kararlara genel olarak uyulduğu görüşüne
varıldı.Değişen Üniversite sınav sistemiyle Felsefe Grubu derslerinden
Psikoloji ve Sosyoloji derslerinden de soruların çıkması, bu derslere olan
ilgiyi göreceli olarak arttırdığını ifade etti.
KARAR:
1- Zümre toplantılarında alınan kararların işlerlik ve
uygulanma aşamasının; aylık periyotlar halinde
................................................. Başkanlığında toplanılarak
gözden geçirilip varsa eksik noktaların tespit edilerek düzeltilmesine karar
verildi.
4-FELSEFE,SOSYOLOJİ VE PSİKOLOJİ DERSLERİNE AİT YENİ
ÖĞRETİMPROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ:
Felsefe Öğretmeni
...........................................................
Yaklaşık 18 yıldır yürürlükte olan ve T.T.K.'nca
14.12.2009 tarih ve 235 sayılı karar ile değişen Yeni Felsefe Dersi Öğretim
Programının içeriği zenginleştirilerek,Felsefe dersinin daha keyif verici bir
hale geldiğini belirtti.Bu bakımdan Öğretim programının; Felsefe hakkında bilgi
sahibi olan, felsefe kültürünü anlayan, eleştirel bir tutumla yönelmeyi ve
yaşamayı ilke edinen ,yorumlama kabiliyetine sahip; Sosyoloji Öğretim
Programının öğrencilerin ilgi, yetenek ve becerilerini, yaşadığı toplumu
anlayabilen, toplumları bilimsel olarak değerlendirebilen, sosyolojik bakış
açısını geliştirebilen; Psikoloji Öğretim Programının ise öğrencinin kendi
yaşantılarını ve bireysel farklılıklarını dikkate almasında, çevreyle uyumlu ve
yapıcı etkileşime girmesinde, yeteneklerinin farkına varmasında ve bunları
geliştirmesinde kullanacağı bilgi ve becerilerin temellerinin atılmasında;
bizlere önemli fırsatlar sunduğu ve bu fırsatın öğretmenlerimiz ve
öğrencilerimizce iyi değerlendirilmesi gerektiğini ifade etti.
Yukarıda ifade edilen görüşlere katılmakla birlikte; Yeni
Programların Vizyonu doğrultusunda; Atatürk İlke ve İnkılaplarını
özümsemiş,kendini,evreni ve ötesini anlamaya çalışan, değişime ve gelişime
açık, kendisi ve toplumuyla barışık , felsefi tutum geliştirebilmiş bireylerin
yetişmeleri hususunda öğretmenler olarak olağanca güçle çalışmalarının
kendileri için vazgeçilmez önemi olduğunu belirtti.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder